Vi uppdaterade den grafiska profilen för byggföretaget Fridh & Hell med bland annat nya färger och teckensnitt samt skapade guidelines för de digitala kanalerna.
Fridh och Hell erbjuder hantverkstjänster och fokuserar mycket på modern teknik och effektiva bygg- och projekteringsprocesser. Behovet av en ny grafisk profil uppstod när företaget fortsatte gå framåt, men färg- och bildspråket fortfarande var detsamma.
Vi uppdaterade deras befintliga grafiska profil så att den blev mer modern samtidigt som den är väl anpassad till företaget. Vi tog fram allt från nya teckensnitt, färger och bildspråk till hur bilder bör användas i sociala medier och i presentationer. Genom att ha en välarbetad profil är det lätt att hålla en röd tråd när det kommer till den grafiska framställningen då företaget får tydliga riktlinjer att förhålla sig till.
Fridh och Hell erbjuder hantverkstjänster och fokuserar mycket på modern teknik och effektiva bygg- och projekteringsprocesser. Behovet av en ny grafisk profil uppstod när företaget fortsatte gå framåt, men färg- och bildspråket fortfarande var detsamma.
Vi uppdaterade deras befintliga grafiska profil så att den blev mer modern samtidigt som den är väl anpassad till företaget. Vi tog fram allt från nya teckensnitt, färger och bildspråk till hur bilder bör användas i sociala medier och i presentationer. Genom att ha en välarbetad profil är det enkelt att hålla en röd tråd när det kommer till den grafiska framställningen då företaget får tydliga riktlinjer att förhålla sig till.
Något som saknades helt i deras befintliga profil var riktlinjer kring sociala medier. Hur ska bilderna se ut, var borde logotypen placeras och vilka typer av bilder ska man förhålla sig till? Med hjälp av den uppdaterade profilen kan Fridh och Hell enklare skapa innehåll till sina kanaler som följare känner igen.