Bättre digitala möten var du än jobbar – hur går det till?
– Planera. Bjud in via kalendern eller skicka iväg ett mejl med inbjudan och länk så deltagarna enkelt kan vara med.
– Tänk på ljudet. Använd headset och stäng av ljudet på din mikrofon när du inte pratar.
– Slå på kameran. Det är alltid trevligare att man kan se varandra, speciellt nu när man inte ses så ofta. Men tänk också på bakgrunden och undvik motljus.
– Om ljudet klipper eller har störningar, prova att sätta dig närmare din trådlösa router om du jobbar hemifrån, eller ännu bättre, koppla en nätverkskabel direkt i routern för bästa uppkoppling.
– Ge varandra plats. Ta gärna pauser om du har en presentation eller liknande för att ge deltagarna en chans till att ställa frågor och diskutera.
Det finns många olika tjänster där du kan ha digitala möten och vi använder Teams som ingår i Microsoft 365-paketet. Där kan du dela skärm, samarbeta i filer och även bjuda in gäster. De behöver inte ens ha Microsoft 365, utan det räcker med en vanlig mejladress för att de ska få delta i mötet.
Ställ inte in dina möten, ställ om! Ring eller maila oss om du vill veta mer.
Tel: 010-55 191 00
E-post: support@iosoft.se