Här har vi ett antal tilläggstjänster till våra tjänsteavtal som vi på IOSoft ser som bra tillägg för att skapa fler möjligheter hos våra kunder.
MetaShare är en tilläggstjänst för Office 365 som är enkelt att införa och hjälper till med att förenkla filhantering i Officepaketet och ökar effektiviteten för organisationen.
Tjänsten underlättar för er som använder SharePoint eller Office 365 på så sätt att ni slipper de dagliga arbetsutmaningarna som att hitta i mappar, vara säker på att ni jobbar i rätt dokument eller riskera att information hamnar i fel händer. Metashare är helt integrerat i Office 365, och det installeras som ett skal ovanpå Office 365 och SharePoint. Detta betyder att MetaShare hittar era dokument oavsett var de sparas i Office 365.
Tar bort eller arkiverar gamla dokument
Påminner om när det är dags att agera
Ständiga förbättringar helt automatiskt
Ser till att det inte finns några dubbletter
Säkerställer att dokument inte försvinner
Genom MetaShare taggas dokument med olika metadata när ni skapar eller laddar upp ett dokument. Tjänsten hjälper utifrån detta användaren att enkelt hitta genom att söka och filtrera, vilket gör att ni snabbt kan få tag i det ni letar efter. Hur ni vill bygga er struktur i MetaShare samt vilken metadata ni vill använda väljer ni själva.
Företagstelefoni med telefonväxel, konferenssamtal och mycket mer. Ring eller ändra status (ex. tillgänglig, gått för dagen, i möte) från vilken enhet ni vill.
Infracom erbjuder företagsabonnemang från Weblink, ett abonnemang där du kan ringa, SMS/MMS:a, surfa för datamängden m.m. Detta tecknas av ert företag, och man får då ett mobilnummer som visas ut. De erbjuder dock även MEX-abonnemang som man närsomhelst kan uppdatera sitt företagsabonnemang till, men för att kunna göra detta krävs molnväxeln Weblink Unified 2.0 eller InfraCom InFinity.
Med Weblink MEX är det varken någon öppningsavgift eller minutkostnad när ni ringer till personer inom företagets växel, det är med andra ord helt gratis med dessa samtal. Det gäller både mobil och fastnätsnummer.
Med abonnemanget blir telefonen en anknytning i växeln och genom detta får ni tillgång till alla växelns telefontjänster direkt i mobilen, som om det vore en fast telefon. Finns det dessutom Wifi-anslutning och en smartphone så kan du använda deras app, Weblink Mobile App, för att hålla koll på kollegor, koppla samtal, vidarekoppla nummer, ändra statusar (ex. gått för dagen, i möte) och mycket mer.
En bildbank där du kan hämta bilder som kan användas i presentationen, på hemsidan eller i tryck. I Pickit kan man också lägga in företagets egna grafiska profil.
Pickit är en molnbaserad bildtjänst som har i syfte att göra det enklare för hela er organisation att bland annat att lagra, dela, organisera och optimera digitala tillgångar.
En stor fördel med Pickit är att den är integrerad i Officepaketet. Företag har alltså möjligheten att ladda upp sin egen bildbank genom Pickits företagstjänst, Pickit Business, och använda i program såsom Word och Powerpoint. Detta innebär att alla kan få en enkel överblick av företagets bilder, logotyper med mera, och de är då dessutom samlade på ett och samma ställe – säkert och enkelt!
Detta är inte bara ett tillägg som gör det smidigt att använda, samt dela bilder och liknande material i olika sammanhang, utan genom att använda denna tjänst får användarna dessutom tillgång till Pickits bildbibliotek som har ett stort utbud av bilder. Och ni kan vara lugna, alla dessa bilder går igenom Pickits process som ser till att de är lagliga och fria att använda till vad som helst och när man vill, till exempel på er hemsida, på sociala medier eller i presentationer skapade i exempelvis Powerpoint. Ni kan därmed slippa fundera på, och oroa er över, att ni råkar använda olicensierade bilder och olagligt material.
Pickit är inte bara lämpligt för små team, utan kan även med fördel användas hos de större företagen för att få kontroll över de digitala tillgångarna, samt för att skapa ett enklare arbetsflöde. Ni slipper spridda filer och flera lagringssystem genom att ha Pickit som er enda källa för bilder och dokument.
Få ordning på företagets signaturer och styr dem centralt. Ni kan även skapa kampanjer som följer med signaturen med hjälp av Letssignit.
Få ut det mesta av dina e-postsignaturer med Letsignit. Tjänsten låter er enkelt skapa, hantera och distribuera e-postsignaturer för alla anställda. När ni laddar upp er logotyp så känner Letsignit automatiskt av varumärkets dominerande färg och skapar genom detta mallar till er. Genom att ansluta Letsignit med Azure AD eller den lokala katalogen, så blir alla användares information dessutom automatiskt och säkert förifylld. (Men det är heller inga problem att använda tjänsten om du föredrar att göra det manuellt.) Företag slipper också riskera misstag i signaturerna, och dessutom drar varje anställd automatiskt nytta av att signaturen är i varumärkets färger.
Genom Letsignits stora utbud av mallar och ”Drag and Drop Designer” kan du genom bara några få klick skapa 100% varumärkesmärkta e-postsignaturer, och sedan enkelt tilldela dem till de anställda och alla deras enheter.
Ytterligare en fördel med att använda Letsignit är att ni kan effektivisera era kampanjer genom att förmedla dem i e-postsignaturerna. Då kan ni även välja vilka medarbetare som ska riktas mot vilken kampanj och hur länge.
En annan bra sak med att använda Letsignit är att deras rådgivare alltid finns tillgängliga i chatten.
Är du nyfiken på denna tilläggstjänst och vill veta mer, klicka då här!
Om det skulle hända något med datorn kan datorbackuper via molnet rädda och spara mycket tid. Med Acronis kan du schemalägga backuper och få en överblick från vilken enhet som helst.
Tjänsten förenar dataskydd med cybersäkerhet för att skydda all data, applikationer och system mot förlust, stöld och driftstopp. Acronis ger en pålitlig cybersäkerhet och den bästa backupen för komplett cyberskydd. Genom tjänstens unika kombination av automation och integration så får ni alla funktioner för förebyggande, upptäckt, svar, återställning och kriminalteknik för att klara skydda era arbetsbelastningar samtidigt som skyddsinsatserna effektiviseras.
Acronis har skapat en allt-i-en cyberskyddslösning för miljöer av alla storlekar och på så sätt löst den moderna världens säkerhets-, integritets-, äkthets- och säkerhetsutmaningar.
1Password är en lösenordshanterare som hjälper företag att säkert kunna skapa, lagra och hantera lösenord. Den ger möjligheten att samla alla lösenord på en och samma plats vilket betyder att det enda som behöver kommas ihåg är lösenordet till hanteraren, resten kommer den ihåg åt dig.
Genom deras smarta lösningar går det dessutom att generera lösenord som man med säkerhet vet är tillräckligt långa och avancerade för att hålla alla konton säkrade från obehöriga användare.
Med 1Password behöver du inte heller längre vara orolig och fundera över hur lösenord ska delas inom företaget. Den hjälper dig så du kan skicka dessa via krypterade länkar där det dessutom går att välja utgångsdatum för när länken ska sluta gälla. Det betyder att du aldrig mer behöver skriva ett lösenord öppet i chatten eller på en lapp som andra kan se.
Låter det som en smart lösning? Läs då mer om denna tjänst här, eller ta kontakt med oss.