Ofta kan IT-support vara något man kommer på att man behöver först när problemen dyker upp, men vår erfarenhet säger att det är bättre att jobba proaktivt. Då slipper man hålla på att släcka bränder och får istället IT som fungerar effektivt, hela tiden.
Det betyder att så fort något inte fungerar som du vill, ska du kunna få hjälp. Det kan vara datorn i sig, något program eller kanske en skrivare.
Istället för att ha en anställd som jobbar hel- eller deltid med företagets IT, är det bättre att bara betala för support när det väl behövs. Med en extern IT-avdelning får du också den samlade erfarenheten av flera personer och kan därmed få en effektivare IT-miljö.
Det är inte helt enkelt att räkna ut vad IT kan kosta för kommande året, men det kan vara bra att utgå ifrån att de flesta användare behöver ungefär 30 minuters support varje månad. Finns det planerade förändringar företaget ska genomgå under nästa år? Ta med de i beräkningarna också. Om du behöver rådgivning i din IT-budgetering kan du kontakta oss så hjälper vi till!
Med vårt tjänsteavtal får du IT-support till en fast månadskostnad. Detta ingår för varje användare:
Läs mer om våra tjänsteavtal och se priser här!
Molnlagring är inte bara en fluga, det är framtidens sätt att hantera filer på. Om du lagrar dina filer i molnet med OneDrive (som ingår i Microsoft 365) kan du nå alla dina filer från vilken enhet som helst.
Microsoft 365 är ett samlingsnamn för alla Office-programmen, som Excel, Word och många fler. Där ingår också lagring i både Sharepoint (molnlagring till företaget) och OneDrive (molnlagring till anställd), e-post, senaste versionen av Windows 10 och mycket mer. Genom att ha Microsoft 365 slipper du många av problemen man lätt kan råka ut för, som gamla versioner av program och operativsystem, data som försvinner och virus.