Visste du att du lägger ungefär 2 veckor av arbetsåret på strulande IT?
En undersökning visar att en av de största tidstjuvarna är inloggning till olika system och när du väl loggat in gäller det att hitta rätt dokument, som är nästa tidsödande moment. Sist på topplistan finns krångel med digitala möten. Känner du igen dig?
Det är vanliga problem hos företag men det finns bra lösningar! Vad kan man då göra det?
- Microsoft 365 – en inloggning överallt!
- Lösenordshanterare t. ex. 1Password för de ställen som inte kan använda Microsoft 365-inloggning
- Dokumenthantering i molnet – tagga, sök och filtrera dig fram till rätt dokument istället för att rota bland mappar (vi rekommenderar Sharepoint och Metashare)
- Microsoft Teams till digitala möten
Vi säger inte att detta utrotar IT-strul, men vi är däremot säkra på att det kommer minska tiden du behöver lägga på IT-problem.
Vill du veta mer om hur vi på IOSoft kan hjälpa dig att implementera dessa lösningar och förbättra din arbetsdag? Kontakta oss idag för att diskutera dina behov och ta reda på hur vi kan hjälpa dig att arbeta mer effektivt och problemfritt!

